|
Det obligatoriske emnet BUS271 er i denne planen erstattet med BMGT301 .Emnet ECOL302 tilfredsstiller kravet om kompetanse innen økologi eller naturforvaltning for studenter som mangler denne bakgrunnen fra sin bachelorgrad. De andre emnene fra Lincoln University er eksempler på valgfrie muligheter, og emnetilbudet kan variere noe fra år til år. |
Studenter med bachelor i reiseliv får automatisk fritak fra REIS200. I stedet anbefales LAA361. |
AOS240 anbefales studenter som mangler tilsvarende metodekunnskap fra sin bachelorgrad. |
Studenter uten bakgrunn i økologi eller naturforvaltning: Velg minimum 10 studiepoeng med naturvitenskapelig innrettede emner på 100 eller 200 nivå blant følgende emnekategorier: BOT, ECOL, NATF, SKOG eller ZOOL. |
Velg minst ett av følgende metodeemner:AOS340 | Kvalitativ metode | 5 stp | Høstparallell | ECOL300 | Naturvitenskapelig metode | 5 stp | Vårparallell | STAT200 | Regresjon | 5 stp | Januarblokk | STAT340 | Anvendte metoder i statistikk | 10 stp | Vårparallell |
|
|
Anbefalte valgfrie emner:APL241 | Miljø og planlegging, del 2 | 5 stp | Vårparallell | APL330 | Planteori fordypning | 10 stp | Høstparallell | ECN110 | Innføring i mikroøkonomi | 5 stp | Høstparallell | ECN260 | Landbrukspolitikk | 10 stp | Høstparallell | EDS330 | Politisk økologi | 10 stp | Vårparallell | EIE101 | Innføring i eiendomsfag I | 5 stp | Høstparallell | JUS201 | Offentlig saksbehandling og forvaltningsrett | 5 stp | Høstparallell | JUS320 | Plan- og bygningsrett | 5 stp | Vårparallell | LAA250 | Landskapsforståelse og stedsutvikling | 20 stp | Høstparallell | LAA360 | Strategisk landskapsplanlegging | 20 stp | Høstparallell | LAA361 | Strategisk landskapsplanlegging - modul I | 10 stp | Høstparallell | LAD102 | GIS - praktisk introduksjon | 5 stp | Høstparallell | NATF260 | Tverrfaglig konsekvensanalyse | 10 stp | Janbl. + vårp. | SKOG302 | Flerbruk i skog | 10 stp | Høstparallell |
|
|
Til sammen må minst 30 studiepoeng bestå av 300-emner. Husk at mange 300-emner har forutsatte forkunnskaper. |
Programansvarlig 2015: Fredman, Peter |
Studieveileder 2015: Arestøl, Espen |
Tomt skjema |